Com a ballaora de flamenc d’ascendència africana, esta obra exposa el quefer quotidià entre la necessitat de desaparéixer per a existir i la de resistir a este procés. Des d’una perspectiva històrica, l’eliminació i la invisibilitat es convertixen en materials amb els quals crear. L’obra posa en escena un ésser: La Lala. Un experiment en el qual el camuflatge i la cripsi són els principals modes de (des)aparició. The Disappearing Act és la primera producció en solitari d’Esi Graves.
Balladora britànica, Yinka Esi Graves explora els vincles entre el flamenc i altres formes d’expressió corporal; en particular, des de la perspectiva de la diàspora africana i contemporània. Ha dedicat els últims 14 anys de la seua vida al flamenc, i s’ha format a Madrid i a Sevilla. Actualment, participa en tres produccions: Cuerpos celestes i Origen, de Chloé Brûlé i Marco Vargas, i l’última obra de D. Munyaneza, Mailles.
Concepte i direcció: Yinka Esi Graves
Coreografia i ball: Yinka Esi Graves
Direcció musical i guitarra: Raúl Cantizano
Bateria: Remi Graves
Cant: Rosa de Algeciras
Disseny d’il·luminació: Carmen Mori
Imatge i cinematografia: Miguel Ángel Rosales
Disseny de vestuari: Stéphanie Coudert
So: Javi Mora
Il·luminació: Carmen Mori
Producció: María González Vidal/Trans-Forma Producción Cultural.
Amb el suport d’Africa Moment, Grec 2023 Festival de Barcelona, Centro Servicios Culturales Santa Chiara – Trento – Circuito de Danza Trentino / Alto Adige-Südtirol i la col·laboració d’Arts Council England, Horizon, Festival de Flamenco de Nîmes, Bienal de Flamenco de Sevilla.