Taiat Dansa dota de moviment les cinc filles de Bernarda Alba, escenifica el seu drama partint de la coreografia, la música en viu i el documental. Indaguen en una lírica carregada de misteri, posan el focus de nou en les dones. Invoquen estes cinc germanes que ens fan viatjar per temes tan universals com l’opressió, la lluita per la llibertat i la identitat.
Meritxell Barberá i Inma García dirigixen des de 2003 Taiat Dansa. Han treballat en festivals i teatres de referència en l’àmbit nacional i internacional, així com en espais museístics i com a coreògrafes convidades en altres companyies. Consideren la dansa dins dels paràmetres de l’art i reflexionen sobre una història i evolució diferent de la resta de disciplines.
Idea, direcció: Taiat Dansa
Coreografia: Meritxell Barberá & Inma García en colaboración con las bailarinas. Ballarinas: Lara Misó, Julia Cambra, Irene de la Rosa, Mariona Jaume Camps, Eila Vals, Wilma Puentes i Celia Sandoya
Assistència coreogràfica: Bárbara Rios Díaz
Textos: Paula Ortíz
Dramatúrgia: Roberto Fratini
Composició musical: “CALDO” David Barberá
Early music soprano: Èlia Casanova
Baix: Miguel Villanueva
Veu en off: Natalia García
Escenografía: Alessio Meloni
Il·luminació: Rodrigo Ortega
Creació audiovisual: Sergi Palau
Vestuari: Estudio Savage
Disseny gràfic: Jesús Bosqued
Comunicació i xarxes: Paula Sahuquillo
Producció executiva: Amelia Hernández
Management: Ana Cembrero
Coordinació tècnica: Marcos Orbegozo
Construcció escenografía: Oscar Muñoz
UNA COPRODUCCIÓ DE: IVC – FESTIVAL DANSA VALENCIA, LES ARTS I MERCAT DE LES FLORS.